2017/03/26

Powtórne wykorzystanie starych materiałów

W naszym otoczeniu znaleźć można wiele starych przedmiotów, zużytych materiałów, które na pierwszy rzut oka wydają się nieprzydatne.  Przed wyrzuceniem ich do kosza warto się zastanowić czy można je powtórnie wykorzystać. Często przy odrobinie wyobraźni i odpowiedniej obróbce można uzyskać bardzo atrakcyjną ozdobę naszego ogrodu. Tego typu twórczy odzysk z pewnością będzie powodem do dumy dla twórcy, który uzyska unikatowy eksponat ogrodowy. W tym miejscu chciałabym przedstawić kilka własnych, drobnych projektów, którymi może kogoś zainspiruję.



Donice z metalowych wiader
Po odpowiednim oczyszczeniu i pomalowaniu metalowych starych wiader, uzyskałam 2 bardzo pojemne donice. Z uwagi na dużą wilgotność znajdującą się we wnętrzu wiader, należy je zabezpieczyć odpowiednią farbą do metalu chroniącą przed korozją. Specjalnie wybrałam farbę, która będzie kolorystycznie dopasowana do moich bordowych płytek tarasowych. Z uwagi, że taras jest zadaszony wybrałam rośliny cieniolubne tj. begonie i niecierpka. Obie rośliny szybko się rozrosły i bardzo ładnie prezentowały się w moich skomponowanych z tarasem, donicach.



Kompostownik z cegieł z odzysku
Cegły bardzo uniwersalnym i atrakcyjnym wizualnie materiałem, który można wykorzystać na wiele sposobów począwszy od budowy mniej uczęszczanych dróżek, murków kończywszy na budowie kompostownika. Ja niestety posiadałam bardzo stare cegły, które niezbyt atrakcyjnie się prezentowały. W tym przypadku należałoby je bardzo dokładnie wyszlifować w celu usunięcia resztek zaprawy. Ja niestety poszłam na łatwiznę i go pomalowałam. Efekt można ocenić samemu na zdjęciu poniżej.


Skrzynia ogrodowa ze starych paneli podłogowych
Poniżej przykład wykorzystania starych, zniszczonych drewnianych paneli podłogowych. W moim ogrodzie jest mało miejsca, dlatego też postanowiłam wybudować pojemną skrzynie, która umożliwi chowanie żnych narzędzi i materiałów ogrodniczych. Panele zostały obrócone do góry spodem (wierzchnia strona paneli jest bardzo zniszczona) i zaimpregnowane bejcą. Daszek został wykonany z gontu bitumicznego.


 
Pomalowana stara, metalowa konewka 
Konewka ze zdjęcia jest prezentem od rodziców, który ma już swoje lata. Pomalowanie jej odpowiednią farbą do metalu przedłużyło jej żywot i spowodowało uzyskanie ładnej ozdoby na rabacie. Metalowa, solidnie wykonana konewka jest zbyt ciężka żeby podlewać nią grządki, więc znalazłam dla niej  lepsze zastosowanie. 
 

4 komentarze:

  1. What's up every one, here every one is sharing
    such knowledge, therefore it's fastidious to read this web
    site, and I used to pay a visit this webpage every day.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń